Wondermooie huisstijl
Wist jij dat Utrecht 95 kerken en kerkelijke gebouwen telt? Een van de bekendste is de Janskerk. Dat is tegenwoordig méér dan alleen een kerk. Op zondag wordt de Janskerk gebruikt voor de kerkdienst en doordeweeks wordt hij verhuurd als evenementenlocatie.
Na een pitch mochten wij met O de Janskerk helpen zichzelf steviger, met meer flair in de markt te zetten. De opdracht: ontwikkel een nieuwe huisstijl en een nieuwe website zodat we bekender worden als unieke plek voor evenementen.
Wij zeggen dan: laten we op zoek gaan naar wat jullie zo bijzonder maakt. Samen met het team van de Janskerk, klanten en fans zijn we in creatieve sessies gekomen tot nieuwe kernwaarden en de merkbeleving: ‘wonderbaarlijk’. Hiermee hebben we het begrip ‘religie’ een nieuwe lading gegeven. In het woord ‘wonderbaarlijk’ komen verwondering, emotie en inspiratie samen.
Vanuit dit concept hebben we een visuele identiteit ontwikkeld met een nieuw logo als basis. De Janskerk heeft nu promotiemateriaal, een nieuwe prospectus en een nieuwe website. Ook hebben we een schrijfworkshop gegeven, om de klant te helpen een herkenbare, meer eigentijdse taal te ontwikkelen. Missie geslaagd!