Er komt iets nieuws aan in het OV

Weet jij nog dat we de strippenkaart inruilden voor de OV-chipkaart? Dat is al meer dan achttien jaar geleden (jaja, wat vliegt de tijd hè?). Nu is het tijd voor iets nieuws: want binnenkort kan je in- en uitchecken met je betaalpas, creditcard en je mobiel! Nooit meer een los kaartje kopen, geen saldo meer opladen en het scheelt een pasje in je portemonnee. Daar word je toch blij van?

Om dit voor elkaar te krijgen, werken alle vervoerders, banken en creditcardmaatschappijen samen. Technisch is dit een enorme operatie. Ook de communicatie rondom deze megaklus is geen simpele invuloefening. We zijn er al twee jaar achter de schermen hard voor aan het werk. Want hoe zorgen we dat we 14,3 miljoen OV-chipkaart reizigers enthousiast maken voor OVpay?

Iets ingewikkelds supersimpel maken? Dat is echt iets voor ons. Zo bedachten we de naam OVpay en de belofte ‘steeds slimmer, steeds makkelijker’. We werken hard om de communicatiestrategie en communicatiemiddelen uit te denken en te produceren. De complete huisstijl, inclusief de tone of voice hebben we in een eigen brandbook vastgelegd. 

Met OVpay wordt nog volop getest, en alle inzichten en kritische noten nemen we mee in onze communicatie. We zetten nog elke dag onze tanden in OVpay. Met resultaat: de campagne start de komende maanden. Op radio en tv, online en in de buitenwereld; straks kom je OVpay overal tegen. 

En dan ontdek je vast dat het klopt: dat het steeds slimmer, steeds makkelijker wordt!

Weten hoe het werkt en waar het al kan? Kijk op ovpay.nl.