Diak Clinic: snel de beste zorg
De wachttijden in de zorg zijn – no pun intended – zorgwekkend. Dat vonden ze in het Diakonessenhuis ook. Daarom ontstond daar het idee voor een nieuwe, eigen kliniek voor de zogenaamde ‘planbare zorg’.
Al in een vroeg stadium van deze mooie plannen vroeg het Diak aan O om mee te denken. Want het is belangrijk om deze nieuwe kliniek een eigen (maar herkenbare) naam, een eigen (maar aan het Diakonessenhuis gelinkt) gezicht én naamsbekendheid te geven. Zo werd de Diak Clinic ‘geboren’. De plek waar je snel de beste zorg krijgt; ze behandelen er aandoeningen die nodig zijn, maar geen spoed hebben. Je gaat erheen voor een nieuwe heup of knie, met verdachte moedervlekken, aambeien en triggerfingers.
Door op planbare zorg te focussen, kan de Diak Clinic patiënten sneller helpen. Terwijl je wel kan rekenen op de ervaring en deskundigheid van de specialisten uit het ziekenhuis. Bovendien: als het toch nodig is, zijn de faciliteiten van het ziekenhuis dichtbij.
O ontwikkelde de communicatiestrategie, de huisstijl en bijbehorende middelen voor de kliniek; van de naam Diak Clinic tot de online campagnes en de teksten op de website.