Huisstijl Diakonessenhuis
Bij ons in de stad staat het oudste ziekenhuis van Nederland, het ‘Diak’. Als zo’n Utrechts icoon je vraagt om een nieuwe huisstijl én campagne te ontwikkelen, zeg je natuurlijk geen nee!
Hierbij was het superhandig dat we het Diakonessenhuis al kenden, want in 2019 hebben we de campagne 175 jaar Diakonessenhuis voor ze ontwikkeld. In deze campagne stond een groot, rood hart centraal, een hart dat we nu mooi als vertrekpunt konden gebruiken voor de ontwikkeling van het nieuwe logo: twee hartjes die met elkaar in verbinding staan.
Maar ja, het logo is slechts een onderdeel van de huisstijl, dus bedachten we tegelijk een heldere, herkenbare vormentaal met een grote D (jawel de D van;) als terugkerend kader.
Om het unieke, persoonlijke en warme karakter van het Diakonessenhuis bij iedereen goed tussen de oren te krijgen, rolde er ook een bijzondere campagne uit onze koker.
Een campagne waarbij trouwens de merkbeleving ‘dichtbij’ centraal stond.
Vanuit die merkbeleving ontwikkelden we de pay-off ‘dicht bij jou’ en het campagneconcept ‘Het ziekenhuis van…’ Hiermee maken we van het Diakonessenhuis het ziekenhuis van papa, mama, opa en oma. Het ziekenhuis waaraan jij je geliefden direct toevertrouwt, het ziekenhuis van jou en mij, het ziekenhuis van ons allemaal!
Zo heeft het Diakonessenhuis dus een flinke metamorfose ondergaan. Een forse operatie, want alles moest ondersteboven, op de kop en binnenstebuiten! Een meterslang logo op de gevel? Check! Een nieuwe website en patiëntenfolders? Klaar! Een nieuwe doktersjas voor de KNO-arts? Done!
Het is ons gelukt dus, de nieuwe huisstijl is vers uit de verpakking. Ja, we zijn stiekem best weer een beetje trots…