Een digitaal podium
Met duizenden volgers op kanalen zoals Facebook, Instagram en Twitter zijn ze bij Theater Utrecht bepaald geen beginners. Ze vroegen ons daarom te helpen met de volgende stap. Daarom schreven wij een passende social media strategie voor elk kanaal. Welke doelgroep bevindt zich op welk kanaal? En hoe kan je daar op inspelen? De uitvoering van die strategie ligt bij Wij gaven de handvatten, zij pakten vervolgens het stokje over.
Theater maken is verhalen vertellen. En dat is precies wat je op social media kan doen om je volgers mee te nemen in de verhalen achter jouw organisatie. Je neemt iemand eventjes mee naar jouw wereld, of die van een ander. Wij gaven ze daarom een aantal tips om met interviews en video ook op hun social media meer verhalen te vertellen: over de achtergrond van de acteurs, de details van hun toneelstuk of hun favoriete voorstellingen uit het verleden. Het resultaat? Theater Utrecht is met ons advies aan de slag gegaan en neemt mensen nu regelmatig via hun socials mee achter de schermen en kan zo hun doelgroep nog meer aan zich binden.