Dringend artsen nodig
Hoe krijg je zeventien miljoen inwoners zo snel mogelijk gevaccineerd? Eén ding is zeker: je hebt een heleboel artsen nodig. Daarom bedachten we in sneltreinvaart voor GGD GHOR Nederland de wervingscampagne ‘Vaccineer Nederland’.
Geen organisatie moest het afgelopen jaar zo opschalen als de GGD. Toen de vaccins goedgekeurd waren, begon de race tegen de klok. Om het vaccineren in goede banen te leiden waren er minimaal 1000 artsen nodig als medisch supervisor op de priklocaties.
In O’s intensieve social media campagne krijgen artsen de hoofdrol: jonge, pas afgestudeerde artsen, artsen die al met pensioen waren en artsen die tijd over hadden. Omdat ze hun steentje willen bijdragen. Omdat ze de GGD willen leren kennen. Omdat dit een unieke ervaring is. Omdat ze het als hun morele plicht voelen. Elke arts z’n eigen motivatie om erbij te zijn. Het communicatieconcept was dan ook: Ik ben erbij.
Via een speciale compacte campagnewebsite kwamen kandidaten op de regionale websites van de GGD’en. Het resultaat was hartverwarmend. Binnen een paar weken konden we terugschalen. Artsen genoeg, de vaccinatie loopt. Missie geslaagd!