Twee merken, toch familie
Mooi, als een klant na jaren weer terugkomt! Zo ging het bij Goudappel, hét adviesbureau op het gebied van mobiliteit, in Nederland en internationaal. Jaren geleden hebben we bij O voor twee dochterbedrijven, DAT.mobility en MapTM, merk en huisstijl ontwikkeld.
Dit keer vroeg Goudappel Groep hulp bij de strategische heroriëntatie van het merkenportfolio. Goudappel koos voor een endorsed strategie, waarin de merken Goudappel Coffeng en DAT.Mobility dichter bij elkaar werden gebracht.
Na een strategisch traject hebben we gekozen om Goudappel en DAT.mobility visueel dichter bij elkaar te brengen. Bij beide draait het om ‘bewegingsruimte voor iedereen’ (de nieuwe missie). Vanuit dit concept hebben we twee eigen merkverhalen uitgewerkt met nieuwe kernboodschappen. Vervolgens zijn er nieuwe logo’s ontwikkeld en huisstijlen, merkboekjes, een brandmovie, website en contentplannen voor social media gemaakt.
Omdat de medewerkers van Goudappel gezamenlijk eigenaar zijn van het bedrijf, kregen we veel input van medewerkers. Cool, zo’n interactief proces!