Iedereen springlezend!
Nederland ‘ontleest’… Uit onderzoek blijkt dat het met de leesvaardigheid én leesmotivatie van de Nederlandse jeugd dramatisch gesteld is. Zo is het leesplezier van leerlingen hier het laagste ter wereld en vindt 42% van onze jongeren lezen pure tijdverspilling…
Tijd voor de leescoalitie in te grijpen, en om O-bureau in te schakelen voor een rake campagne die mensen weer aan het lezen en voorlezen krijgt. De doelgroep? Leraren! We gaan terug naar de basis: waarom zijn ze ooit leraar geworden? Vanwege de drang om hun leerlingen te laten groeien, sprongen te laten maken. Leraren willen leerlingen vaart geven, een duwtje.
Met dit gevoel in ons achterhoofd, bedachten we een gloednieuw woord: ‘Springlezend’. Een woord vol energie en positiviteit dat lezen ook nog positioneert als springplank voor het leven en lezen springlevend maakt! Zo werd ‘Springlezend’ de kern van de nieuwste leescampagne. Want écht: met elk boek maak je een sprong. Als kind. Als mens. Dáár doe je het als leraar voor! Je hele klas ‘Springlezend!’
We bouwden een interactieve campagne, een kleurrijke stijl en een inspirerende website waar leraren tips met elkaar delen. Niemand weet tenslotte beter hoe dit moet dan leraren zelf. Een fijne interactie tussen collega’s, zo helpen ze elkaar!
Kijk op springlezend